Fortsätt till huvudinnehåll

Ledsen

Sitter här med "tjock" hals och små tårar i ögonvrån efter att en
kollega har berättat att han ska avliva sin vovve idag vid lunch. En
vovve jag aldrig har träffat men hört små historier om. Undrar vad det
beror på?

Det kan ju vara så att kollegan själv hade svårt att berätta och att
stämningen blev svår men det kan oxå bero på att hans vovve
representerar alla djur jag själv har haft och dött? Kollegans vovve
är en 12årig Labrador som tyvärr inte kunde stå utan bara låg och
skakade när de kom hem igår kväll. Så hemskt å labradorer som är så
fina. De får det där gråa kring munnen när de blir gamla.

Tur att Daisy är ung, hon blir 2år på julafton.

Kommentarer

Theresija sa…
Vill du höra något mer ledsamt. Jag kan inte låna ut Oskar till dig när Daisy går vidare. För då måste han vara död och begraven för länge sedan .. Jag vet inte hur jag kommer klara mig utan honom. Och då tror inte jag att jag pallar att skaffa en ny kisse.

Populära inlägg i den här bloggen

Sambos!

Eric har kommit in på Göteborgs universitet och imed det kommer vi ta det spännande steget att flytta ihop. 😊 Lite nervös är jag men samtidigt väldigt lycklig.

Morgonpromenad!

Så tyst det kan vara i en storstad. Klockan är typ 10 över 7 och det enda jag hör är duvorna hoande och någon humlas surrande. Skönt och lite märkligt samtidigt. Typ surrealistiskt :) Göteborg!

Högsta vinsten

Här kommer det lite skryt: Jag vann högsta vinsten på jobbets kickoff i helgen! En 30min provflygning i ett skolplan. Det var helt fantastiskt! Är så lycklig!