Fortsätt till huvudinnehåll

Kanelbulle!!


Idag rusade jag förbi Pressbyrån på stationen, luktade himmelskt av nybakade kanelbullar. Ni som känner mig vet att jag är grymt svag för kanelbullar. Även om varenda cell kroppen skrek : BULLE!!!
Bet ihop, rusade förbi bullarna och in på tåget. Kände mig riktigt duktig som inte köpte ngn bulle. Dessutom var jag nöjd över att jag fick en fönsterplats trotts att jag var sen. Fönsterplatsen gör det enklare att sova =)

Det var ganska mkt folk på tåget men det verkade som jag skulle få ha mitt säte ifred.
Men gissa vad som händer i samma ögonblick jag tror att jag är safe!?
Jo jag får frågan: Ursäkta är denna platsen ledig?
Utan att vänta på svar så slår sig tjejen ner.
Och gissa va hon sliter upp ur en påse: jo, en kanelbulle.
EN KANELBULLE!!!

Hon mumsar på den på samma sätt som jag skulle ha gjort dvs rullar upp den.
Tjejen mumsar lite för att sedan trycka ner den halvätna bullen i påsen igen. Viker ihop påsens överkant noggrant. Sitter där i ca halv minut innan hon sliter upp en banan ur en annan påse och trycker i sig på ngra sekunder. Skämtar inte när jag säger trycker i sig.

Nu är jag lite irriterad.. både på att hon har en kanelbulle, banan och för att hon sitter bredvid mig. Jag känner mig inte heller lika duktig utan skäms lite för min avundsjuka. Efter att hon tryckt i sig bananen avslutar hon bullen. SKÖNT..

Innan jag somnar så bestämmer jag mig för en sak och kan ni gissa vem som ska köpa sig en bulle imorgon? Jo, jag! =)

Kommentarer

Anonym sa…
Men snälla Tilda! Varför köpte du inte en kanelbulle när du kände för det? Det hade jag gjort! :o)Man måste få unna sig lite gott ibland för att vara lycklig. Mums! Nu är det morgonfika och David har köpt semlor så det ska jag mumsa i mig nu!!
/Thildisen sa…
Semlor!!! Jag vill oxå ha!! Det blir att baka egna ikväll =)
Anonym sa…
Semlor...

Ärligt den där Lena ska du inte lyssna på... Unna sig... Jo jag vet hur det är att unna sig kexchoklad. ;)
Anonym sa…
Haha, jo lyssna på mig! Hellre lite rund, go och gla´ än en sur och ensam skinntorr (läs: smal) gammal tant på äldre dar (för att man späkt sig så hela livet att man inte längre blev kul att vara med)!

Populära inlägg i den här bloggen

Jamie Olivers spaghetti med räkor och rucola

Spaghetti, den ultimata vardagsrätten då det går snabbt och enkelt att laga. Detta passar ju en stressad karriärkvinna som mig som emellanåt ska sno ihop kvällsmat efter en lång arbetsdag. Denna rätt av Jamie Oliver är perfekt för oss för vi har nästan alltid allt som ingår hemma: räkor, vitt vin, chili och fräsch citron. Sedan så freebasar jag en aning oxå. Idag blev det grönkål istället för rucola och lite rödlök i.  Receptet kommer ur boken: Jamies Italien men ni kan även hitta det på denna  sidan. Till detta drack vi ur en av halvflaskorna som var kvar från gårdagens vinprovning. Gott är betyget. 

Blod!

Lyckades idag på eftermiddagen  med konststycket att dra huvudet i en av våra vägghängda hyllor. Resultatet är ett hack i hårbotten och en del blod. Ska erkänna att det gjorde ap-ont. 🤕😢😭 Aksel visade dock talangen att försöka trösta mamma. 😍 Blev sittandes med en kompress och en påse djupfrysta ärtor på huvudet tills snärtan och blödningen avtog. Det tog 1.5h..  Vet inte riktigt hur jag nu ska göra: tvätta huvudet och riskera att det börjar blöda igen eller låta det vara och vara lite "strawberry red" i håret. 😉

Bobbo

Tror inte att någon har missat min Bobbo-tårta. 😂 Den finns både på Insta och Fejjan och nu även här. Men måste bara säga att jag är grymt stolt över mig själv. Vanligen så brukar jag ha något som stör mig men denna gång lyckades jag. Är stolt som en tupp! Grunden är en prinsesstårta med hemkokt blåbärssylt. Bästa var att mina syskonbarn gillade den. "Knastårta" tyckte mitt äldre syskonbarn glatt och jag tror att lillkillen som fyllde 2år också var nöjd.