Fortsätt till huvudinnehåll

Vältränad är inte samma sak som fettfri!

Nu ska jag komma in på ngt som är jävligt trivialt men ngt som irriterar mig!!
JAG ÄR FET!!
Såja.. proo. Ta det nu lugnt! =)
Jag menar inte alls på det sätt som hysteriska människor kan skrika framför spegeln när de testar jeans på JC. Du vet säkert va jag syftar på och även jag har nog varit där en och annan gång oxå.

Nej, jag menar det resultat som vågen Tanita (Body Composition Analyzer) ger mig.
Har nu ställt mig på "supervågen" 2ggr om året i 2 års tid för att se va som händer med min kropp map träning. Den här vågen ställer man sig barfota på, matar in ålder och längd och tillslut håller man i två handtag. Vågen skickar lite ström och mäter impedansen och ut spottas en lång remsa med en massa fakta..

Här kommer lite:
September 2007 66.2kg 27.3% fett
Mars 2008 66kg 25.4% fett
Augusti 2008 64,2kg 26,7%fett
Februari 2009 65,4kg 28%fett

Notera nu att jag har försökt att väga mig vid samma tidpunkt på dygnet, ha samma kläder på mig osv men den enda slutsats jag kan komma till är: att jag har en högre fettprocent än Tiptop (25%). OCH det som är irriterande är att jag känner mig Tiptop...

Kommentarer

Anonym sa…
Ingen ser dig som fet!
Men jag är övertygad om att äter man väldigt kalorisnålt och tränar väldigt mycket så sätter sig kroppen i svältläge och lagrar in allt det minsta lilla fett du stoppar i dig. tränar man lagom och äter ganska mycket fett samt mindre eller inga kolhydrater så tror jag man går ner! mamma gick ju ned 12 kg på "fettdieten", dvs att bara äta väldigt fet mat, bara kött och feta såser samt lite grönsaker och INGA kolhydrater!
/Thildisen sa…
Ta det lugnt.. jag ser mig inte heller som fet. =) Men det är ju surt att bli slagen av en glass!
Anonym sa…
Ta en TipTop och smeta ut den på kroppen så ska du se att det inte blir så mycket fett :)
Å vad ska man ligga för att ha normal fett halt? Var det inte mellan 25-33 eller? Du har mer fett %-mässigt än vad du haft när du väg dig innan men det betyder inte att du är fet. Så jag tror du tänker lite fel.
Anonym sa…
Hahahaha!!! Du är bra rolig du vännen. Va glad att du har mer fett än en tiptopp...för du är bra mycket större! :P Jaja, jag vet att det är procentuellt uträknat men ändå!

Saknar dig!!
Kram
Anonym sa…
Det var detta jag syftade på:
http://www.gt.se/halsa/1.1378775/traning-kan-gora-dig-tjock


Du kanske är en sådan där "non-responder"?

Populära inlägg i den här bloggen

Jamie Olivers spaghetti med räkor och rucola

Spaghetti, den ultimata vardagsrätten då det går snabbt och enkelt att laga. Detta passar ju en stressad karriärkvinna som mig som emellanåt ska sno ihop kvällsmat efter en lång arbetsdag. Denna rätt av Jamie Oliver är perfekt för oss för vi har nästan alltid allt som ingår hemma: räkor, vitt vin, chili och fräsch citron. Sedan så freebasar jag en aning oxå. Idag blev det grönkål istället för rucola och lite rödlök i.  Receptet kommer ur boken: Jamies Italien men ni kan även hitta det på denna  sidan. Till detta drack vi ur en av halvflaskorna som var kvar från gårdagens vinprovning. Gott är betyget. 

Blod!

Lyckades idag på eftermiddagen  med konststycket att dra huvudet i en av våra vägghängda hyllor. Resultatet är ett hack i hårbotten och en del blod. Ska erkänna att det gjorde ap-ont. 🤕😢😭 Aksel visade dock talangen att försöka trösta mamma. 😍 Blev sittandes med en kompress och en påse djupfrysta ärtor på huvudet tills snärtan och blödningen avtog. Det tog 1.5h..  Vet inte riktigt hur jag nu ska göra: tvätta huvudet och riskera att det börjar blöda igen eller låta det vara och vara lite "strawberry red" i håret. 😉

Bobbo

Tror inte att någon har missat min Bobbo-tårta. 😂 Den finns både på Insta och Fejjan och nu även här. Men måste bara säga att jag är grymt stolt över mig själv. Vanligen så brukar jag ha något som stör mig men denna gång lyckades jag. Är stolt som en tupp! Grunden är en prinsesstårta med hemkokt blåbärssylt. Bästa var att mina syskonbarn gillade den. "Knastårta" tyckte mitt äldre syskonbarn glatt och jag tror att lillkillen som fyllde 2år också var nöjd.