Fortsätt till huvudinnehåll

Iphone är en skittelefon!

Vill inte trampa några av mina flitigaste bloggläsare på tårna men jag måste få säga att Apple är ett skitbolag med en skitprodukt.

Läs bara denna artikel i GP!

Bättre blir det inte utav att den har dålig batteritid, uppförsig märkligt för den som ringer till den samt har en irreversibel mjukvaruuppdatering som gör telefonen slöare och slöare. Speciellt om man har en av de äldre varianterna. DET som är riktigt BRA är alla applikationer som finns!!!

På den punkten kan en Androidinnehavare som jag bara lyfta på hatten!

p.s Min android har inte heller någon speciellt bra batteritid.. och det finns nog ingen mjukvaruuppdatering till den... ;)

Kommentarer

Mapple sa…
Android har haft flera programuppdateringar, fast det är upp till varje tillverkare om de väljer att uppdatera den.

Apples OS är bara till Apple telefoner medans Android är till flera olika tillverkare.

HTC kör tex 2.2 och SE kör 1.6 (kommer snart med 2.1).

Att Apple är både hårdvarutillverkare och mjukvarutillverkare är både en styrka och svaghet. Vill man ha Apples OS är det iphone som gäller. Med android har man lite fler tillverkare att välja mellan.

Sen om du har problem med batteriet på din android, installera juicedefender. Den sparar ungeför 70-80% av batteriet.
Anonym sa…
Jag har haft alla iphone inte haft ett enda problem desutom så är det bara TRE som har den dåliga responsen telia är bättre me de. Min son fick sin iphone bytt han hadde en spricka i glaset
/Thildisen sa…
@Mapple: Tack.. då får jag ge mig ut och leta lite uppdateringar till min X10 mini =)
Jeremiah sa…
Tja, Android...

Det är ju inte ens säkert att man KAN uppdatera sin Androidtelefon, det finns dessutom många olika versioner ute. Kompis köpte X10 och fick en bra lur efter FEMTE bytet.

Slöa gamla 3G (över två år gammal nu) kan fortfarande användas utan att kännas speciellt slö efter att man ger den 4.1. Den kommer dessutom kunna köra 4.2 som kommer i november.

Kör själv iPhone4 och jag garvar röven av mig varje dag när jag ser folks konstiga och lama lurar.

Det som "bar sig konstigt åt när man ringde" var nog 4.01's problem med proximitysensorn - också det löst i 4.1.

de som gnäller mest på iPhone är de som inte har ngn.

Däremot kan jag hålla med att den som sitter på Anovo och enbart kryssar i rutan att det inte är garanti. Det måste ju vara en rätt anal typ ...
Anonym sa…
Just precis därför köper man inget från Apple, dom är och kommer alltid att vara ett företag som aldrig har existerat för mej. Att folk inte fattar att Apple enbart ser till sitt egna intresse och aldrig till sina kunder, är för mej helt ofattbart.
SKYLL ER SJÄLVA SÄGER JAG BARA!
Traxy sa…
Ja, det är bra märkligt hur populära allt från Apple är, även när det helt uppenbarligen är skitprodukter med obefintlig service om något går fel. De tar saker som har funnits i flera år (och i synnerhet i iPadens fall, varit betydligt bättre) och paketerar om och vips så blir det bästsäljare eftersom Apple har en massa fanboys/fangirls som kan göra det populärt. Bah säger jag bara.

Populära inlägg i den här bloggen

Jamie Olivers spaghetti med räkor och rucola

Spaghetti, den ultimata vardagsrätten då det går snabbt och enkelt att laga. Detta passar ju en stressad karriärkvinna som mig som emellanåt ska sno ihop kvällsmat efter en lång arbetsdag. Denna rätt av Jamie Oliver är perfekt för oss för vi har nästan alltid allt som ingår hemma: räkor, vitt vin, chili och fräsch citron. Sedan så freebasar jag en aning oxå. Idag blev det grönkål istället för rucola och lite rödlök i.  Receptet kommer ur boken: Jamies Italien men ni kan även hitta det på denna  sidan. Till detta drack vi ur en av halvflaskorna som var kvar från gårdagens vinprovning. Gott är betyget. 

Blod!

Lyckades idag på eftermiddagen  med konststycket att dra huvudet i en av våra vägghängda hyllor. Resultatet är ett hack i hårbotten och en del blod. Ska erkänna att det gjorde ap-ont. 🤕😢😭 Aksel visade dock talangen att försöka trösta mamma. 😍 Blev sittandes med en kompress och en påse djupfrysta ärtor på huvudet tills snärtan och blödningen avtog. Det tog 1.5h..  Vet inte riktigt hur jag nu ska göra: tvätta huvudet och riskera att det börjar blöda igen eller låta det vara och vara lite "strawberry red" i håret. 😉

Bobbo

Tror inte att någon har missat min Bobbo-tårta. 😂 Den finns både på Insta och Fejjan och nu även här. Men måste bara säga att jag är grymt stolt över mig själv. Vanligen så brukar jag ha något som stör mig men denna gång lyckades jag. Är stolt som en tupp! Grunden är en prinsesstårta med hemkokt blåbärssylt. Bästa var att mina syskonbarn gillade den. "Knastårta" tyckte mitt äldre syskonbarn glatt och jag tror att lillkillen som fyllde 2år också var nöjd.