Jag erkänner fullt och villigt att det var JAG som råkade boka fel dag för vårat planerade biobesök. Kollar runt på SF´s hemsida om det finns något jag kan göra, typ boka om biljetterna. Kan då läsa mig till att jag får ringa deras kundtjänst..
Efter ett par knapptryck så kommer den obligatoriska telefonrösten:
"Hej och Välkommern till SF Bio. För tillfället är det många som vill gå på bio men du blir placerad i kö"
"Du har plats 35"
"Du vet väl att du kan boka dina biobiljetter på nätet?"
19minuter och 38 sek av telefonköande tar det innan de svarar:
"Hej och välkommen till SF Bio, vad vill du ha hjälp med?"
"jag har råkat boka fel dag och undrar då.."
Blir avbruten av telefonisten som säger:
"Jaha, då blir det återköp, kan jag få ditt kortnr?"
Jag läser upp mitt kortnr och telefonisten säger vänta.. och det gör jag ju så snällt.
Telefonisten återkommer:
"Då sätts pengarna in på ditt konto"
"Tack, hur lång tid tar det då?"
" ca 3 bankdagar, tack och hejdå! KLICK"
Såhär efteråt känner jag mig lite lurad.. de snattade pengarna på mitt konto fort som attans men det ska ta den 3 j*vla dagar att sätta tillbaka dem igen! Dessutom så hade jag ju viljat ange typ ett bokningsnr elelr liknande för att känna att det är "mitt" ärende de hanterar... För tänkt om de nu inte gjorde rätt och pengarna/biljetterna brinner inne då jag och sambon inte går på den visningen?
Sen måste jag säga att SF Bio har grisiga telefontider; kl 10-18.. de som inte har internet då?!
Kommentarer