Fortsätt till huvudinnehåll

Reta inte lusen i pälsen!

Min kloka mamma har alltid sagt att man inte ska "Reta lusen i pälsen" men ändå gör jag det.. =)

Läste som vanligt min älskade spalt Hyfs&Stil i DN. Magdalena Ribbing svarade lika klokt som vanligt på pöbelns frågor om:
Rätt lappetikett?
Rätt begravningssätt?
Gaffelstil?
Kontorshygien?
Gudmorsbefrielse?
Skedoskick?
Närhetstvång?
Alltför sen ankomst? <- En personlig favorit! Avskyr folk som kommer sent!
Peta i sällskap?

Det jag fann löjligväckande med denna fråga Uttalsklagomål? var inte frågeställarens problem utan alla dessa kommentarer som var knutna till frågan. Ca 110st.... Där alla tjôtade om hur man ska uttala ord som Kiosk/Kex osv. En av dessa var om man skulle kalla Ostbågar för ostkrokar, ostböjar,gulböjar,frasmaskar cheeze doddels eller bara vanligt Ostbågar. Gjorde då följande kommentar:


Varifrån vi kommer kallar vi ostbågarna för "pillirumpen" pga
doften.
Trodde nog att det skulle reta någon men fick ett schysst svar tillbaka från Sara i Vadstena:
@Thildisen 10,49 LOL underbart att se att några fler är inne på det spåret. Här i Vadstena kallar vi dom nämligen för fisfingrar av samma anledning :-)
HURRA!!!! Än finns det hopp för Sverige! ;)

Kommentarer

Therese sa…
Hej!

Få INTE din sambo på andra tankar. Polis är verkligen jätteroligt. Visst får man ta liet skit ibland, men fördelerna väger 100 ggr tyngre! Jag har inte ångrat mitt yrkesval en enda gång! :) Ville bara säga det! // Therese
TH sa…
hahaha.. fisfingrar! Fy fabian vad bra!

Kommer jag sent ofta?

Populära inlägg i den här bloggen

Pollenallergi eller förkyld?

Sovit skit dåligt inatt. Varm och kall. Näsan som har varit delvis täppt och ögon som kliar som attans. Många av mina symtom tyder på förkylning men de kliande ögonen lutar mer mot allergi. Kanske har båda samtidigt? Vore ju inte konstigt alls för att vara mig. 😂

HIF- Cupcake

Igår gjorde jag 2 st cupcakes. Tanken var att jag skulle dekorera dem med blå detaljer för att de skulle bli HIFcupcakes men orken försvann. De blev pyntade med små SP-blommor och söta snöflingor& pärlor från Dr Oetker . Cupcakesen har en fyllning björnbärsmarmelad och cream chease: Frostingen är en blandning av sötad kondenserad mjölk , smör och florsocker. Blir väldans gott. =)

Snart så

Imorgon är det dax. Då blir det första delen av min knäoperation. De ska göra en titthålsoperation för att se vad som pågår i mitt knä. Eventuellt ska de rätta till saker med min menisk. I värsta fall så är den mycket trasig och då kommer det att ta låååång tid. 6veckor eller mer med kryckor och otros.  Siktar mot det värsta så kan det bara bli bättre. Så innan jag ska ta den första av två förberedande bad ska jag få hjälp av min syster att borsta mitt hår.. det är lite tovigt. 😂