Fortsätt till huvudinnehåll

Andra natten!

Då är andra natten utan mat avklarad. 😴❤☺

Aksel har minskat mängden ersättning på natten men har tillfällen där han är vrålhungrig. Oftast är det bara att ge honom flaskan och klappa lite mjukt på honom 1-2ggr/natt men det är tröttsamt de nätter där det är 5-7ggr.

De nätterna står han dessutom i sängen och hoppar. I och försig nästan alltid på toppenhumör men blir irriterad när jag eller pappan säger att han ska ligga ner.

Nätterna med 1-2matningar är nästan alltid samma tidspunkt.

Detta berättade för våran BVC-sköterska som då sa att vi skulle försöka ta bort nattamaten. Hon sa dessutom att det kan bli 3-5nätter med skrik och gråt. Eric och jag tittade på varandra och konstaterande att det har vi inte tid/ork med just nu. 😨🙈

Det hade vi tydligen inget att säga till om för Aksel lyssnade nog lika mycket på Marias (BVC-sköterskan) ord som vi. Natten mellan lördag och söndagen så vaknade han först kl 4.45.😮

Så länge har han nästan aldrig sovit utan en slurk från flaskan så jag tolkade detta tecken att inte ge honom den. Självklart blev det aningens protester men när jag plockade upp honom somnade han genast i famnen. När jag försökte lägga ner honom vaknade han till och protesterade. Aksels krav var tydliga: sova hos er eller ge mig flaskan. 😂🍼
Aksel fick följa med till sängen och efter lite gnäll och snyft somnade han gott om och vaknade kl 7.40.

I natt har han inte heller bett om att få flaskan utan sovit. Han sover inte lugnt utan det kommer ljud och grymtade från honom så vi är uppe och tittar till honom.🙈😪

Får höra med Eric hur det gick på morgonen för idag låg han i sin säng när jag gick till bussen.

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bobbo

Tror inte att någon har missat min Bobbo-tårta. 😂 Den finns både på Insta och Fejjan och nu även här. Men måste bara säga att jag är grymt stolt över mig själv. Vanligen så brukar jag ha något som stör mig men denna gång lyckades jag. Är stolt som en tupp! Grunden är en prinsesstårta med hemkokt blåbärssylt. Bästa var att mina syskonbarn gillade den. "Knastårta" tyckte mitt äldre syskonbarn glatt och jag tror att lillkillen som fyllde 2år också var nöjd.

Jamie Olivers spaghetti med räkor och rucola

Spaghetti, den ultimata vardagsrätten då det går snabbt och enkelt att laga. Detta passar ju en stressad karriärkvinna som mig som emellanåt ska sno ihop kvällsmat efter en lång arbetsdag. Denna rätt av Jamie Oliver är perfekt för oss för vi har nästan alltid allt som ingår hemma: räkor, vitt vin, chili och fräsch citron. Sedan så freebasar jag en aning oxå. Idag blev det grönkål istället för rucola och lite rödlök i.  Receptet kommer ur boken: Jamies Italien men ni kan även hitta det på denna  sidan. Till detta drack vi ur en av halvflaskorna som var kvar från gårdagens vinprovning. Gott är betyget. 

Blod!

Lyckades idag på eftermiddagen  med konststycket att dra huvudet i en av våra vägghängda hyllor. Resultatet är ett hack i hårbotten och en del blod. Ska erkänna att det gjorde ap-ont. 🤕😢😭 Aksel visade dock talangen att försöka trösta mamma. 😍 Blev sittandes med en kompress och en påse djupfrysta ärtor på huvudet tills snärtan och blödningen avtog. Det tog 1.5h..  Vet inte riktigt hur jag nu ska göra: tvätta huvudet och riskera att det börjar blöda igen eller låta det vara och vara lite "strawberry red" i håret. 😉