Fortsätt till huvudinnehåll

Populära inlägg i den här bloggen

Jamie Olivers spaghetti med räkor och rucola

Spaghetti, den ultimata vardagsrätten då det går snabbt och enkelt att laga. Detta passar ju en stressad karriärkvinna som mig som emellanåt ska sno ihop kvällsmat efter en lång arbetsdag. Denna rätt av Jamie Oliver är perfekt för oss för vi har nästan alltid allt som ingår hemma: räkor, vitt vin, chili och fräsch citron. Sedan så freebasar jag en aning oxå. Idag blev det grönkål istället för rucola och lite rödlök i.  Receptet kommer ur boken: Jamies Italien men ni kan även hitta det på denna  sidan. Till detta drack vi ur en av halvflaskorna som var kvar från gårdagens vinprovning. Gott är betyget. 

Bobbo

Tror inte att någon har missat min Bobbo-tårta. 😂 Den finns både på Insta och Fejjan och nu även här. Men måste bara säga att jag är grymt stolt över mig själv. Vanligen så brukar jag ha något som stör mig men denna gång lyckades jag. Är stolt som en tupp! Grunden är en prinsesstårta med hemkokt blåbärssylt. Bästa var att mina syskonbarn gillade den. "Knastårta" tyckte mitt äldre syskonbarn glatt och jag tror att lillkillen som fyllde 2år också var nöjd.

Ute på äventyr!

Josef&Josef spelade på Damhuskroen i København och vi var såklart där och körde apres ski. Gubbarna har hållt på och spelat afterskimusik var dag under vintersäsongen i dryga 30år på Hinterhag Alm. Längtar tills att vi får dra ut på riktigt skidresa och får hoppa runt till dem i pjäxor.